تیترآنی:«علیرضا سعدی پور»، در جلسه شورای تخصصی تحقیقات آموزش و پرورش مازندران گفت: معلمان مجریان اصلی سند تحول هستند و مدرسه کانون همه فعالیتهای تربیتی و پژوهشی است.
وی افزود: کاربست نتایج پژوهشی معلمان در حوزه آموزش و پرورش بسیار حائز اهمیت است و در این راستا باید فهم مقصد داشته باشیم.فهم مقصد نیازمند تعیین مأموریت است و برای تعیین مأموریت باید مسیر درست را انتخاب کنیم و در این مسیر باید پیمایش درستی نیز داشته باشیم.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تأکید کرد: با ایجاد برنامههای خلاقانه و جدید باید به سمت تحولات ساختاری، تحولی و نگرشی در آموزش و پرورش برویم.در این راستا باید از تحقیقات و پژوهشهایی که در زیستبوم جدید انجام شده نهایت استفاده را ببریم.
سعدی پور با اشاره به دورماندن طولانی دانشآموزان از فضای مدرسه اظهار کرد: در پروژه مهر امسال باید بر روی آمادگی ذهنی، روحی و سلامت روانی دانشآموزان تأکید کنیم و پژوهشهایی را در این رابطه انجام دهیم.در این مسیر نیازمند مساعدت اساتید فن هستیم.
وی به کسب رتبه اول اقدامپژوهی کشور توسط معلم مازندرانی اشاره و خاطرنشان کرد: سند تحول بنیادین به دنبال تربیت دانشآموزان پرسشگر و مطالبه گر است چراکه توسعه از ذهن پرسشگر و کنجکاو آغاز میشود.