به گزارش تیتر آنی، یکی از چالشهای موجود در استان مازندران مربوط به مبحث راه است.
استان مازندران با وجود دریافت اعتبارات استانی خدمات ملی ارائه می دهد این موضوعی است که بارها و بارها در سطح رسانه های کشور توسط مدیران استانی نقل میشود.
طول راههای مازندران بیش از 10 هزار و 400 و برای نگهداری آن حداقل نیازمند اعتبارات حدود دو هزار و 100 میلیارد تومانی است.
این موضوع را مدیرکل حمل و نقل و نگهداری راه های مازندران مطرح کرده است.
نکته دردناک تر اینکه اعتبارات استانی اداره کل حمل و نقل و نگهداری راه های مازندران 210 میلیارد تومان نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است.
اگر چه در حوزه اعتبارات ملی افزایش اعتبار را داشته اما واقعا چه دلیل دارد که اینگونه نگاه استانی به حوزه راه نه تنها بهتر و مناسب تر نبوده بلکه حتی اعتبار سال گذشته هم در اختیارش قرار نگرفته است.
بحث تخصیص اعتبار هم خود جا بحث دارد که ممکن است این رقم مصوب شده هم در اختیار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران قرار نگیرد.
چرا مدیرکل تاکنون نسبت به این مسئله سکوت کرده چرا نمایندگان مجلس که بوق کرنا مردم داری آنها گوش فلک را کر کرده در این ارتباط سکوت کردند و صدای از آنها خارج نمی شود.
چالش راه در استان مازندران را نیاز نیست که در دورترین نقاط استان بررسی کنید، کافی است کمی بالاتر از راهبند مراجعه ای به روستاهای اطراف ساری داشته باشید و فقر حوزه راه استان مازندران را نزدیک ببیند.
کاهش اعتبارات استانی حوزه راه نشان از عدم قدرت چانه زنی مدیران حوزه راه به ویژه اداره کل حمل و نقل و نگهداری راهها بر میگردد که نه تنها کارنامه مثبتی در این زمینه نداشته بلکه شاهد عقب ماندگی جدی در این بخش خواهیم بود.
اگر چه اعتبارات ملی در حوزه راه استان افزایش پیدا کرده اما بنا به گفته مدیرکل حمل و نقل و نگهداری راه های استان این اعتبارات هم در صورت تخصیص کامل 700 میلیارد تومان است که اصلا سابقه نداشته در کشور بودجه ای به صورت کامل تخصیص پیدا کند.
به نظر میرسد مدیران و متولیان امر نتوانستند از حق اعتباری استان مازندران در حوزه نگهداری راه ها به خوبی دفاع کنند و اینگونه شاهد ظلم و جفا در حق حوزه راه روستایی به مردم استان مازندران هستیم.