تیترآنی:از او بخواهیم تجربه های جدیدتر هم داشته باشد به طورمثال اگر کودک همیشه یک فضای رنگی خاص را تصویرکرد و نام آنرا جنگل گذارد و برای بار دوم آن را دوباره تصویرکرد از او بخواهیم تا در آن جنگل شیئ دیگری نیز اضافه کند در کنار این درخواست .
خودمان را نیز در این زمینه محک زده و ببینیم اگر ما جای او بودیم چه چیزی به نقاشی اضافه می کردیم.
مجدداً یادآوری میشود که مربی یا کارشناس آموزش کودک در عین آنکه نکاتی را میداند باید پیشنهادش از جنس خود کودک باشد. یادمان باشد کارهای خلاقه و نویی او را تشویق نماییم .
اصولاً کودکی که کارهای تازه میکند مجبور است تا محقق باشد و در ذهن یا تخیلش بدنبال تازهها بگردد و در اطراف خود درست بنگرد که درهر دوصورت نقاشی برای او یک محرک مناسب محسوب میشود.
کودکان صداقت را درک کرده و آنرا می پسندند لذا هر گونه تشویق ظاهری که فقط برای دل خوش کردن کودک باشد می تواند مضر باشد؛ والدین یا مربی می تواند گاهی با کودک درمورد آن کار گفتگو کنند و سپس نظرشان را بگویند و به نظر کودک نیز احترام بگذارند تا زمینه ابراز نظرکودک نیز در آینده فراهم گردد.