• قوانین
  • حریم خصوصی
  • سفارش تبلیغات
شنبه 11 تیر 1401
  • ورود کاربر
تیتر آنی
  • صفحه اصلی
  • فرهنگی اجتماعی
  • اقتصادی
  • سیاسی
  • ورزشی
  • بین الملل
  • سلامت
    • سبک زندگی
  • علم و فناوری
  • کسب وکار
  • تیتر آنی
    • تیتر پلاس
    • تی نما
    • اثر انگشت
    • فتو آینه
    • فتو تیتر
    • ویژه تیتر3
  • آرشیو اخبار
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • صفحه اصلی
  • فرهنگی اجتماعی
  • اقتصادی
  • سیاسی
  • ورزشی
  • بین الملل
  • سلامت
    • سبک زندگی
  • علم و فناوری
  • کسب وکار
  • تیتر آنی
    • تیتر پلاس
    • تی نما
    • اثر انگشت
    • فتو آینه
    • فتو تیتر
    • ویژه تیتر3
  • آرشیو اخبار
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
خانه سبک زندگی

10 نکته در مورد فرهنگ استفاده از تاکسی‌ های اینترنتی

1400/05/10
در سبک زندگی, فرهنگی اجتماعی
10 نکته در مورد فرهنگ استفاده از تاکسی‌ های اینترنتی

تیترآنی:بسیاری از این نکات را شما هم می‌دانید اما با هم مرور می‌کنیم چون حاصل ده ها هزار کیلومتر سفر و گفت‌و‌گو با رانندگان است.

به خاطر نوع کارم و عدم علاقه به رانندگی در تهران و البته مشکل همیشگی پیدا کردن جای پارک، چندسال است از تاکسی‌های اینترنتی استفاده می‌کنم و شاید بالغ بر چندهزار کیلومتر با این تاکسی‌ها سفر کرده‌ام و با راننده‌ها حرف زده‌ام. طبعاً بسیاری از این نکات را شما هم می‌دانید اما مرورشان خالی از لطف نیست.

1- وقتی در انتهای یک کوچه یک‌طرفه یا باریک هستیم و تاکسی سفارش می‌دهیم اگر مشکل یا عارضه خاصی نداریم چند قدم را پیاده تا سر کوچه بیاییم. این‌طور هم در زمان صرفه‌جویی کرده‌ایم و هم به راننده کمک.

2- اگر وسیله همراه‌مان است و نیاز به کمک داریم محترمانه از راننده بخواهیم کمک‌مان کند. ما یک تاکسی را برای پیمودن مسافتی معین اجاره کرده‌ایم نه راننده را برای جابجایی وسیله‌ها! (دیدم که میگم!)

3- اگر قصد تلفن زدن داریم محترمانه‌تر است از راننده اجازه بگیریم. اینطور غیرمستقیم به او هم می‌گوییم موقعی که ما مسافرش هستیم از تلفن استفاده نکند یا اجازه بگیرد.

4- بهتر است روی صندلی عقب بنشینیم. برخی گمان می‌کنند این رفتار بی‌احترامی به راننده است. اما این کار هم باعث تمرکز راننده روی رانندگی‌اش می‌شود و هم فضای راحت‌تر و بزرگتری در اختیار داریم.

5- بعضی از رانندگان به محض سوار شدن شما می‌گویند «ممکن است کرایه را کارت به کارت کنید؟» و دلیل می‌آورند که شرکت کرایه را چند روز با تاخیر می‌دهد. بهتر است این کار را نکنیم و از طریق سامانه خود تاکسی اینترنتی پرداخت داشته باشیم. 

6- موقع امتیازدهی اگر خودرو کثیف است، راننده قوانین راهنمایی و رانندگی را زیر پا می‌گذارد، مبادی آداب اجتماعی نیست و … با این توجیه که «گناه دارد» به او نمره عالی ندهیم. این سیستم امتیازدهی شیوه‌ای برای تفکیک رانندگان خوب و ناخوب است. راننده‌ای که متعهد شده قوانین شرکت را رعایت کند نباید از آن تخطی کند. درست مثل ما که حق نداریم در محیط اداره ژولیده، بد دهان یا قانون‌ستیز و قانون‌شکن باشیم و اگر این کار را می‌کنیم قطعاً کارمند خوبی نیستیم.

7- اگر تاکسی سفارش داده‌ایم و او معطل ما شده، بابت تاخیر عذرخواهی کنیم. این یک رابطه ارباب-رعیتی نیست، ما دو شهروندیم که از خدمات هم استفاده می‌کنیم. بسیاری از رانندگان این شغل را ناگزیر انتخاب کرده‌اند اما این هرگز دلیلی برای تحکم یا برخورد از بالا به پایین ما نیست. (باز هم دیدم که میگم!)

8- به رانندۀ خوب انعام بدهیم. محترمانه و در حد وسع. به بهانه رانندگی درست، به بهانه اینکه سفر خوبی با او تجربه کرده‌ایم، به بهانه اینکه حال خودتان خوب است و قصد دارید با دیگری این حال خوب را شریک شوید.

9- حتی اگر راننده اجازه می‌دهد به هیچ‌وجه در هنگام سفر سیگار نکشیم. این یک وسیله همگانی است و ما فقط برای دقایقی از آن استفاده می‌کنیم و حق نداریم حال مسافر بعدی را بد کنیم. در مقابل این حق را داریم که به راننده هم اجازه ندهیم هنگام حضور ما سیگار روشن کند.

10- اگر راننده‌ای تخلفی کرد یا رفتار ناروایی از خود نشان داد به جای گلاویز شدن، مستقیماً به دفتر شرکت زنگ بزنیم، شکایت کنیم و هشدار بدهیم که در صورت عدم رسیدگی از طریق مراجع قضایی و در صورت لزوم رسانه‌ها حقوق قانونی‌مان را پیگیری خواهیم کرد. مطمئن باشید برای دفاع از کسب و کارشان هم شده رسیدگی می‌کنند.

برچسب: تیتر خواندنی
پست قبلی

با خرید وسایل آشپزخانه، آشپزخانه خود را متحول سازید!

پست بعدی

آغاز تزریق واکسیناسیون خبرنگاران مازندران

پست بعدی
آغاز تزریق واکسیناسیون خبرنگاران مازندران

آغاز تزریق واکسیناسیون خبرنگاران مازندران

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در تیترآنی جستجو کنید

بدون نتیجه
نمایش همه نتایج

تیترپلاس+

نشریه همولایتی 4 تیرماه 1401
همولایتی

نشریه همولایتی 4 تیرماه 1401

1401/04/04 | 9:37 قبل از ظهر
نشریه همولایتی 28 خرداد 1401
همولایتی

نشریه همولایتی 28 خرداد 1401

1401/03/28 | 2:14 بعد از ظهر
نشریه همولایتی 21 خرداد 1401
همولایتی

نشریه همولایتی 21 خرداد 1401

1401/03/21 | 10:35 قبل از ظهر
نشریه همولایتی 7 خرداد 1401
همولایتی

نشریه همولایتی 7 خرداد 1401

1401/03/07 | 9:07 قبل از ظهر
نشریه همولایتی31 اردیبهشت
همولایتی

نشریه همولایتی31 اردیبهشت

1401/02/31 | 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

  • مراسم تکریم و معرفی سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با حضور وزیر جهاد کشاورزی
  • کشاورزی آسان در سایه بهره‌گیری از علم روز
  • جلوگیری از قاچاق ۳۰ تن چوب جنگلی در سوادکوه شمالی
  • صاحبخانه‌ای که کام عروس و دامادها را شیرین می‌کند
  • حضرت جواد الائمه (ع) باب المراد و تربيت يافته مكتب امام رئوف (ع) است

تقویم

تیر 1401
ش ی د س چ پ ج
 10
11121314151617
18192021222324
25262728293031
01020304050607
0809  
« خرداد    

اخبار برگزیده

  • درباره ما
  • تماس با ما
  • سوالات متداول
  • روابط عمومی تیتر3
  • تبلیغات در سایت

انتخابات 1400

  • اثر انگشت
  • فتو تیتر
  • فتو آینه
  • میز گرد
  • جمسا

تیتر پلاس

  • اثر انگشت
  • فتو تیتر
  • فتو آینه
  • میز گرد
  • جمسا

درباره ما

  • تماس با ما
  • درباره ما
  • سوالات متداول
  • روابط عمومی تیتر3
  • تبلیغات در سایت

عضویت در هفته نامه

ما را دنبال کنید...

Twitter Instagram Whatsapp Telegram

کلیه حقوق این سایت متعلق به هلدینگ فرهنگی رسانه ای تیتر3 می‌باشد. 2021©

ساخته شده با ❤ در هلدینگ تیتر3

بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • صفحه اصلی
  • فرهنگی اجتماعی
  • اقتصادی
  • سیاسی
  • ورزشی
  • بین الملل
  • سلامت
    • سبک زندگی
  • علم و فناوری
  • کسب وکار
  • تیتر آنی
    • تیتر پلاس
    • تی نما
    • اثر انگشت
    • فتو آینه
    • فتو تیتر
    • ویژه تیتر3
  • آرشیو اخبار

تمامی حقوق برای گروه فرهنگی رسانه ای تیتر 3 محفوظ است © 2021

خوش آمدید!

به حساب خود وارد شوید

فراموشی رمز عبور ؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفاً ایمیل یا نام کاربری خود را جهت بازیابی رمز عبور وارد نمایید

وارد شدن